|
Συνύπαρξη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και παιδιών με ειδικές ανάγκες και προβληματισμοί. Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με τις ιδιαιτερότητες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Προσομοίωση των μαθητών μας σε παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες
Η συνύπαρξη και η αποδοχή των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αποκλίσεις με μαθητές στο χώρο του σχολείου έχει απασχολήσει όχι μόνο ειδικούς επιστήμονες, οι οποίοι έχουν προτείνει διάφορα μοντέλα διαχείρισης του προβλήματος, αλλά έχει προβληματίσει και πολλούς δασκάλους του σχολείου μας. Επιθυμούσαμε να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα ένταξης παιδιών με ειδικές ανάγκες, κατόπιν θεωρητικής και βιωματικής προετοιμασίας, στο κανονικό σχολείο και ευαισθητοποίησης των μαθητών μας απέναντι στα παιδιά με αναπηρίες. Από το 1994 μέχρι το 2003 συμμετείχαν τουλάχιστον 650 μαθητές του δημοτικού σχολείου και του ειδικού πλαισίου. Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε σε οκτώ φάσεις. Τι είπαν τα παιδιά : Α. Διερευνητική φάση 1994-1995. Β. Πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε συγκεκριμένες γνωστικές δεξιότητες 1995-2000. Γ. Πρόγραμμα «προσομοίωσης» των μαθητών σε άτομα με ειδικές αισθητηριακές ανάγκες.1998-2002. Δ. Έρευνα προσπελασιμότητας των δρόμων και των υπηρεσιών του Δήμου μας και ειδικά της συνοικίας μας σε άτομα με κινητικά προβλήματα και φιλοξενία των παιδιών του Ειδικού Σχολείου ΑΡΓΩ. 2002-2003. Ε. Παρασκευή των μπισκότων της αγάπης στο Intercontinental και παράδοσή τους στο ειδικό σχολείο ΑΡΓΩ το Δεκέμβρη του 2002. ΣΤ. Κατασκευή μουσικών οργάνων (τουμπελέκια ). Γενάρης του 2003 Ζ. Συμμετοχή των μαθητών στους αθλητικούς αγώνες «Θεμιστόκλεια 2003» τον Απρίλη του 2003. Η. Παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, που διοργάνωσε το Ειδικό Σχολείο Βέροιας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και αλλού.
Η οργάνωση και η υλοποίηση του προγράμματος ,καθ’ όλη τη διάρκειά του, γινόταν με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι επιθυμούσαν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα , με το επιστημονικό προσωπικό του Συμβουλευτικού Σταθμού του Δήμου Κερατσινίου (κοινωνική λειτουργός, εργοθεραπευτής, φυσιοθεραπευτής, ψυχολόγος) και το επιστημονικό προσωπικό των Ειδικών Σχολείων με τα οποία κάθε φορά συνεργαζόμαστε. Οι δάσκαλοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα από το 1994-2003 ήταν οι κυρίες και οι κύριοι Δήμος Κωνσταντίνος, Βυζανιάρης Σίμος, Ζερδεβά Πελαγία, Λουκάκη Ειρήνη, Μαρουλάκης Ιωάννης, Σούμα Ελένη και Χατζηκώστα Κλεοπάτρα. Αξίζει να αναφερθεί η άριστη συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο «Ερμής», το «Αργώ», το Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και το Ειδικό Σχολείο ΠΙΚΠΑ Πειραιά. Η συμμετοχή των γονέων των μαθητών του σχολείου που πραγματοποιούσαν την ευαισθητοποίηση ήταν πρωτοφανής και μας προσέφεραν κάθε είδους βοήθεια, οικονομική και ηθική. Επίσης η υποστήριξη και η ενθάρρυνση του Συλλόγου Γονέων του Ειδικού Σχολείου Βέροιας ήταν καθοριστική για μας. Το πρόγραμμα αυτό άγγιξε τις πιο λεπτές χορδές ανθρωπιάς όλων στο σχολικό χώρο. Οι παλμοί τους εκδηλώθηκαν τα Χριστούγεννα του 2002, όταν τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Γονέων των Σχολείων αποφάσισαν να δωρίσουν σε όλους τους μαθητές και τους συνεργάτες τους χριστουγεννιάτικες κατασκευές, που είχαν γίνει στα εργαστήρια του Ειδικού Σχολείου Βέροιας. Τους ευχαριστούμε ιδιαιτέρως γι’ αυτό, διότι έγιναν αρωγοί μιας τόσο σοβαρής δουλειάς, που υλοποιείται από μικρούς στην ηλικία μαθητές, μεγάλους όμως στο φρόνημα και την ανθρωπιστική δράση.
|